KOUTY NAD DESNOU - ROAD

Výchozí bod Kouty nad Desnou, Most se nachází u mostu přes Divokou Desnou na hlavní silnici č. 44 v místě, kde začíná stoupání na Červenohorské sedlo. Je v nejvyšší nadmořské výšce (606 m) a trasa je nejdelší - 13,2 km. Díky těmto parametrům je tedy teoreticky nejjednodušší, v celé délce má poměrně kvalitní asfaltový povrch, převýšení 830 m a průměrný sklon 8,1 %. Všechny tyto i následující údaje berte s rezervou, protože každý mapový server vyhodnotí gps data různě. První 3 km cesta zvolná stoupá (asi 3 %) a až u odbočky k zázemí elektrárny pod Dolní nádrží, kde se dáme doleva, sklon naroste na 6,7 %. Tento první prudší úsek na rozehřátí končí u hráze Dolní nádrže, kde nás čeká krátká rovinka a pak i krátký sjezd k mostu přes Divokou Desnou. No a odtud už cesta jen stoupá a stoupá. Do první serpentiny, kde rovně pokračuje asfaltka směr Zámčisko a Františkova myslivna, to je asi 1 km se sklonem 9,3 %, po té se cesta lehce narovná a 2 km překonáme s průměrným sklonem lehce přes 7 %. Zde se nezapomeňte pokochat krásným výhledem na Dolní nádrž. Za pravotočivou zatáčkou nás čeká pocitově asi nejprudší kilometr se sklonem 9,8 % k odpočívadlu a výhledu u Tupého vrchu. Na dalším kilometru k rozcestí pod Horní nádrží s turistickou útulnou si můžeme se sklonem kolem 8 % lehce vydechnout před závěrečným 1,5 km dlouhým trhákem, který je společný i pro trasu z Loučné nad Desnou. Podle Google Earth má tento úsek sklon 10,5 % a podle profilu na climbbybike.com kolem 8 %. Mě osobně nepřijde tak prudký jako pasáž k odpočívadlu u Tupého vrchu, ale možná je to blížícím se vrcholem. Cestou potkáme závoru u rozcestí Horní nádrž PVE DS, kde se napojuje cesta od Vernířovic, a pak už jen zatočíme doprava na okružní asfaltku pod Horní nádrží a po krátké rovince odbočíme doleva na posledních pár desítek výškových metrů k bufetu pod Horní nádrží.

Dlouhé stráně Triple Club | Všechna práva vyhrazena 2020 | Kontakt - triple.club@seznam.cz